donderdag 6 mei 2010

''Ik mis je''

Mijn hart raast als de malle. Alsof het elk moment uit elkaar zal barsten. Ik zie geen publiek, maar ik voel ze wel. Ik hoor de anderen om mij heen diep in en uitademen, maar wanneer de muziek start, verdwijnt dit naar de achtergrond.
Het publiek is muisstil en terwijl ik dit schrijf, voel ik mijn benen verzwakken en de adrenaline weer door mijn lijf te voelen.

Wanneer er tempo in de muziek komt, begin ik te glimlachen. Mijn arm zweeft door de lucht gezamenlijk met de rest. Tot we de grond voelen...
Het voelt koud en hard aan en toch is er iets in ons allen wat ons laat kruipen over deze koude, harde grond als leeuwen, zoekende naar een prooi in de open weide.
Tot er plots in onze ooghoeken een schim verschijnt en ons weer terugneemt naar de realiteit. We staan stil, hevig ademend, we staren naar het donker, we staren naar het niets.
In automatisme lopen we achteruit. Alsof het donker ons binnen de kortste keren op gaat zuigen. Mijn rug verzwakt, maar wij allen verlangen naar een grootse uitbarsting van geluk.

We beginnen te vliegen....

De koude, harde vloer ligt op ons te loeren, op ons te wachten tot we op hem neervallen. We proberen op te staan, maar de grond houdt ons tegen. De muziek verdwijnt, het publiek is muisstil en we vallen in een diepe slaap. De zon komt op en richt zich op een van ons en dit is waar ons toneelstuk ''Ik mis je'' begint.

door Shelley.

3 opmerkingen:

  1. leuk geschreven, maar pas op voor een komma met direct 'en' erachter want dat schijnt volgens taalregels niet te mogen en je doet het wel erg vaak.

    En ik zou de tekst niet centreren aangezien je er verder geen poëzie opmaak aan gegeven hebt d.m.v bijvoorbeeld enters om zinnen te breken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "Het publiek is muisstil en terwijl ik dit schrijf, voel ik mijn benen verzwakken en de adrenaline weer door mijn lijf te voelen. "

    Volgens mij bedoel je:

    "en IS de adrenaline weer door mijn lijf te voelen. " ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel voor het reageren, ik heb het nu een klein beetje aangepast :) Bij Girlscene leerde ik dat er altijd een komma achter ''en'' moest.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen